joi, 5 iulie 2012

VIÑA BEMPOSTA,ALBARIÑO 2011


Aspect vizual atractiv, sticla maronie pentru un vin alb, soi albariño, an actual si pret razonabil, nu am nevoie de mai mult asa ca l-am si probat, doar ca nu a fost chiar asa de fericit si finalul, prezentandu-se cam slab pentru pretul pe care il are.
Zona de Origine: D.O. Rias Baixas
Tip de vin: Alb
An: 2011
Soi de struguri: Albariño
Gradalcoolic: 12.5%
Crama: Bodega Bouza do Rei
Pret: 6 Euro

Examen  visual:Culoare galben pai, palida cu tonuri verzui. Limpede si cristalin.
Examen  olfactiv:  Nas mediu de flori albe (tei), miere, pepene galben, jeleu de banane, cu tente pronuntate de cimisir si note tiol.
Examen  gustativ: Intra usor, onctuos, cam subtirel si cu o aciditate pronuntata, dar o aciditate malica ce iti lasa gust de mar verde, bineinteles  post-gust de mar  verde.

2 comentarii:

  1. Cimisir si tiol? Eu chiar nu stiu ce sunt astea, poate spre rusinea mea. Poti fi mai explicita?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salu Berbecutio. Tiol este identificat ca aroma de sulf si ceva redus in vin, aromele tiol in Sauvignon Blanc se identifica prin mirosul de cimisir, in soiul Verdejo miroase a "urina de pisica"(stiu ca suna ciudat, dar sunt astia termenii) sau sparanghel. Iar cimisir este o planta ce se planteaza ca si gard viu, numele stiintific este Buxus sempervirens. Sper ca m-am explicat putin mai bine si mersi pentru vizita:)

    RăspundețiȘtergere